27 Ocak 2012

Beşamelli Rulo Pizza-Misi Köyü (Bir Yemek-Bir Gezi)

BEŞAMELLİ RULO PİZZA
Birkaç gün önce blogumu ziyaret edip, yorum bırakınca öğrendim Ayşe Alkan'ı. Ve güzel blogunu. bir kase lezzet:) Blogunun adı da çok şirin:)
Gördüğümde önce fotoğraflara baktım, bayıldım. Bu kadar mı güzel olurdu, kimbilir tadı da ne güzeldir. Yapmak istediklerim listesine ekledim hemen:) Benim liste epey uzun ve sanırım hiç azalmayıp hep artacak yaptıklarım:))

Hafta sonunda aldım yufkalarımı. Pazar günü öğle saatlerinde yapmaya başladım, benim yufkalar çok küçüktü, bu malzemelerle 3 yufka kullandım. Hazırladım ortadan kestim ve buzdolabına koydum. 



Şimdi biraz gezme zamanı...


Eşim o gün çalışıyordu, hava iyice kararmadan bir çay içmeye gidelim, değişiklik olur diye küçücük bir evden uzaklaşma planımız vardı:) Bizde olan annem ve babama değişiklik olur diye düşünmüştük. Malum havalar soğuk, dışarı çıkamıyorlar... Aceleyle evden çıktık ve Misi Köyü'ne gittik. Bursa'da yaşayanlar bilir. Sessiz, sakin huzur dolu, şehre yakın ve tarihi geçmişi olan bir köydür. Am biz o gün sadece çay içmeye gidiyorduk. Evde mis gibi yemekler yapılacak dönünce:))
Merak edenlere Misi Köyü bağlantı adresi vereyim.


Hava kararmaya başlamıştı yetiştirebildiğimiz kadarıyla çektiğimiz fotoğraflar.


Huzur veriyor... Burada hep ördekler olurdu ama...



Dere kenarında çay bahçesi var, soğuk havalar nedeniyle bir kısımını kapatmışlar ve soba koymuşlardı, bu güzel soba işte...



Ahşabın sıcaklığı...

Üstünü bu şekilde ahşap tavanla kapamışlar. 


Işıklandırma için çok orjinal değil mi? Renkler müthiş...


Bahçede olan bu çeşme de içerde kalmış, çok ilginç değil mi, yaratıcılık budur işte:)



Evet, bu kadar gezme yeter, çaylarımızı da içtik, dönme vakti. 


Hazırlayıp buzdolabına bıraktığımız güzel pizzayı yapıp, yeme vakti:) 

Çok lezzetliydi. 


Bildiğimiz pizzadan hiç farkı yoktu...


Hem yemesi daha kolaydı:))



Yemekten doğru dürüst fotoğraf çekemedim:)) 

Tarifini ben bir kez daha buradan yayınlıyorum, verdiğim adrestende bakabilirsiniz elbette...
Bu güzel lezzetle tanıştırdın, teşekkürler bir kase lezzet...

Beşamelli Rulo Pizza Malzemeleri
• 2 yufka (ben 3 yufka kullandım, çünkü çok küçüklerdi)
• 50 gr tereyağı
• 7 sosis (ufak doğrayın)
• Yarım sucuk (ufak doğrayın)
• 3 sivri biber( ufak doğrayın )
• 3 domates (ufak doğrayın) yazın hazırlanan soslar da olur.
• Kekik, nane,pul biber,tuz
• 150 gr rendelenmiş kaşar 

Beşamelli Rulo Pizzanın Beşamel Sosu İçin
• 2 yemek kaşığı un
• 1/5 su bardağı süt
• 1 yemek kaşığı tere yağ

Beşamelli Rulo Pizza Yapılışı
1. Beşamel sosu için tereyağını eritin unu koyup biraz kavurun
2. Sütünü ekleyip koyulaşınca kapatın, soğusun.
3. Tereyağ hariç bütün malzemeleri bir kapta karıştırın.
4. Yufkanın birini serin tere yağ sürün
5. Bir karış üstüne attırın harçtan koyun rulo yapın.
6. 3 parmak genişliğinde kesip yağlı kağıt serili tepsiye dik yerleştirin.
7. 2. yufkayada aynı işlemi yapın fırında  pişirin.
8. Çıkarın üzerlerine beşamel sostan 1 kaşık koyup kaşar peyniri serpin.
9. Tekrar fırına koyun, kaşarlar erisin servis yapın.

Afiyet olsun...

44 yorum:

  1. çok şekersin
    oraya git mangalsız balıksız dön:))
    ertesi gün yeseydiniz ya pizanızı
    ama yok
    sen dayanamamışsındır:)
    daha misiye hiiçç gitmedim
    inanabiliyor musun:))

    YanıtlaSil
  2. orda mangal, rakı, balık yok canım ya. gözleme, ekmek arası köfte, tost falan var. çok masum bir yer:)) havalar düzelsin ben seni götürürüm bir cumartesi günü. güzel keyifli bir yer:)
    hııı bu arada sen de az şeker değilsin:)) teşekkürler canım benim.

    YanıtlaSil
  3. Pizza müthiş görünüyor, ellerinize sağlık. Hepimiz birbirimizden bir şeyler öğrenip uygulamaya çalışmıyor muyuz zaten?!
    Misi Köyü de çok hoş bir yere benziyor. Yolumuz bir gün düşer oralara umarım :)

    YanıtlaSil
  4. tarif hem kolay hem lezzetli görünüyor.bir kase lezzete ve sana teşekkürler..sen de nefis yapmışsın görüntüsünden belli.
    o gittiğiniz yer ne kadar güzel tam benlik.gitmeyi gezmeyi çok isterim.inşallah bir gün..

    YanıtlaSil
  5. canım mesajını aldım ve hemen geldim.
    çok duygulandım şu an tarif edemem.
    :))))
    ellerine sağlık çok güzel olmuş
    lezzeti tarif edilmez yapan anlar.
    beni onure ettin.
    teşekkürler

    ..................................
    canım ne kadar güzel yerlere gitmişsin yakınında olsam da beraber gitsek.
    sevgilerimle
    :)

    YanıtlaSil
  6. evet evet bizde gitmiştik bir pazar sabahı kahvaltıya ama benimde şansıma hava yağmurluydu gönlümce dolaşamamıştım. Aslında çok yakınımda inş. bir gün birlikte gitmek kısmet olur. Bu arada pizza harika görünüyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. Bu yazin hem icimi isitti hemde aciktigimi farkettim.Cok ilginc bir tarif, not ediyorum ;)

    YanıtlaSil
  8. Nagehan, gitmeyeli uzun yıllar oldu. Fotoları görünce özendim, gitmek lazım yakınımızda böyle yerler varken.
    Pizza da çok pratikmiş. Ellerine sağlık:)
    Güzel hafta sonları....

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar rulolar çok hoş olmuşlarrr..Sizi facede Bursalı yemek ve Bursalı blog grubuna ekledim...Tabii isterseniz...sevgilerrr

    YanıtlaSil
  10. ellerine saglik canim...canim ceki verdi simdi :-) resimlerde ayrica güzel..o sobanin kenarinda uyumak isterdim simdi :-)

    YanıtlaSil
  11. Canım bu tarz bir blog ilk kez görüyorum.Bir yemek bir gezi çok mantklı daha çok kitleye ulasmak adına.Cok begendm blogunu bende beklerim umarım begenirsin sende:)

    YanıtlaSil
  12. okurken bile nefs bir şey olduğu belli..en kısa zamnada denyeceğim inşallah..

    YanıtlaSil
  13. Ololi hoş geldin. teşekkür ederim. inşallah:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. alanay teşekkürler, umarım gezme imkanınız olur, ama buna benzer yerler çok Bursa'da:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. bir kase lezzet teşekkür ederim. gerçekten yapan ve yiyen bilir, anlatmakla olmaz. ne diyoruz o zaman "yapın, yiyin ve yedirin" ;)
    yolunuz düşerse her zaman beklerim, gezdiririm elbette seve, seve...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Neslicim teşekkür ederim. bir hafta sonu gider tadını çıkarırız, güzel bir havada...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Vintage Duygular teşekkür ederim canım. mutlaka dene derim... sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Semi'cim teşekkür ederim. evet aslında es geçmemek lazım. biz sık sık kaçarız öyle yerlere. seni de kaçırabilirim bir hafta sonu:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  19. annemineli, sevgili zehra ablacım, teşekkür ederim. baktım henüz eklenmemişim, çok memnun olurum:) sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Yemekheyecanı, (Emel) teşekkür ederim. canın çektiyse hemen yapmalısın;) o soba uyuyabileceğim bir yerde olsaydı inan hiç durmaz kıvrılırdım hemen;)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Merve Yıldız MY. Fashion, teşekkürler, sevindim beğendiğine. benimki ortaya karışık bir blog:)
    tabiki gelirim, hatta birazcık geldim bi bakındım, gayet güzel. uygun zamanlarımda uzun uzun dolaşırım paylaştıklarını;)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Şehnaz kesinlikle denemeye değer bir lezzet:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Görünüm süper.. Tadıda öyledir hiç şüphem yok.. paylaşım için sağolun Nagehan hanım .. sevgiler :))

    YanıtlaSil
  24. Bu güzel geziden sonra ee yemekler hakedilmiş:)Elinize sağlık,afiyet olsun,ben de denemek isterim..
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  25. ah bende de bir liste yapılacaklar gün geçtikçe uzuyor buda vardı:)ellerine sağlık.
    ne güzel gezmişsiniz benimde oraları göresim geldi:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. Çok nefis bir tarif bu, bende denemek istiyorum. Çokta güzel yapmışsın ellerine saglık.

    O sobanın yanarken çıkardıgı ses unutulurmu? çok özlemişim sıcaklıgınıda. Gittiginiz köy gerçekten çok güzelmiş, hele o çeşmenin içeride olması ayrı güzel.

    YanıtlaSil
  27. Tasarıbel teşekkür ederim,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Noyumberry teşekkürler, deneyin derim:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  29. aylin birtek bende upuzun bir liste var zannediyordum:)
    teşekkürler, gel gezdirelim:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  30. Aslı, bence dene, hem pratik, hem lezzetli.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  31. mekandan öte pizza fikri süper kuzum kesin deneyeceğim ben bunu!

    YanıtlaSil
  32.  Stil Direktörü  dene, muhteşem lezzet... harika...
    sevgiler edi:)

    YanıtlaSil
  33. Harika... Paylaşımlarınız için tebrikler ve teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
  34. Bengü teşekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil
  35. Pizza fikri çok güzel kolay ve sunumunuza çok güzel bunu kesin deniycem misiye bende gitmedim hiç meraktayim

    YanıtlaSil
  36. sonsuz dekorasyon, bencede deneyim pizzayı. tadı aynı, sunumu farklı ve evet gerçekten güzel:))
    misi'de huzur var, baharda çok daha güzel olur, bence merakınızı baharda giderin:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  37. Tarif hem kola hem cok lezzetli gibi gorunuyo:) deemek lazm hemen..blogunu yeni kesfettm takipteym benimkine de beklerim:)


    http://zeysfashionroom.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  38. zeys hoşgeldin. evet hem kolay, hem aynı pizza tadı. her zaman beklerim;)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  39. İzninle pankekini yayınlıyorum belkıs tesekkür ederim ellerine sağlık gerçekten çok leziz

    YanıtlaSil
  40. DÜŞÜNCЄLЄRİMİN ЯOTASI, izin ne demek. faydam olduysa ne mutlu bana;)
    afiyet olsun;)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  41. bir kase lezzet, sevgili ayşe buralardayım. çok teşekkür ederim, hatırlanmak güzel... en kısa zamanda dönüyorum bloguma ve bloglarınıza:)))
    çok sağol
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi etmişsiniz. Misi köyü beni öyle dinlendirir ki. Çoktandır gitmiyordum. Keskine söyleyeyim de götürüversin beni. Hava karanlık olsa bile misi hep güzeldir.

      Sil
    2. gülsüm'cüm birkaç aydır bizde gidemedik. eski bir yayındı bu:) gidin bencede havalarda oturup keyif yapmaya çok müsait. çıkarın keyfini.
      öpüyorum seni:)

      Sil

♡ sevgiyle kalın ♡

nagehan kadıoğlu öge
asortik