11 Kasım 2014

Mutafakta Duvar Kağıdı Uygulaması

Geçenyıl aldığımız evimizde tadilat yaptırırken hiç ilgilenemediğimiz yerdi mutfaktaki tezgah üstü fayanslar. 




Evi aldıktan birkaç gün sonra rahatsızlığı ciddi boyutlara ulaşan kayınpederimin vefatı. 
Bir süre sonra kendi babamın beyine pıhtı atması ve sonrası rahatsızlığı. Babamla ilgili güzel haberler beklerken, Atamız için hastane bahçesinde 09.05'te saygı duruşunda bulunmuştuk geçen yıl, kuzenlerim ve ben. Karmakarışık duygular içerisindeydim:( Tam iyileşiyor buna da şükür derken kalça kemiğini kırması ve sonrasın da da vefat etmesi.
Allah başka acı göstermesin, hiçbirşeyin önüne geçemezdi evdeki eksiklerimiz. Hayatta olmalarını ve evimizin keyfini birlikte sürmemizi isterdik. Kayınpederim hiç göremedi evimizi. Kendi babam da bir kez oturmaya gelebildi ancak:(
Konuyu dağıttığımı düşünüyor olabilirsiniz. Sadece söz konusu anne-baba olunca yazdıkça yazmak istiyorum, hepsi bu.
İşte yukarıda belirttiğim sebeplerden dolayı uzunca bir süre hiç ilgilenemedik eksiklerimizle. Sağlık olsun diyorum her zamanki gibi...




Mutfak fayanslarına duvar kağıdı kaplamayı düşünmüştüm. Kayınvalidem İstanbul'da Koçtaş'ta dolaşırken bu duvar kağıdını bulmuş ve almış, getirdi ve uyguladık. Katkılarından dolayı teşekkür ediyorum bir kez daha. 
Ben ilk kez yapıyordum duvar kağıdı kaplama işini. Çok keyifli ve kolay oldu. Çok da güzel oldu:)) Hem de temizlenmeyecek duruma geldiğinde veya sıkıldığınızda değiştirebileceğimiz kadar pratik:)




Duvar kağıdı kaplama işlemleri: 
• Nalburdan duvar kağıdı uygulaması için toz halindeki yapıştırıcıya su ilave ederek, muhallebi kıvamında bir karışım elde ettik. (İmkanınız varsa karışımı hazırlayıp bir müddet bekletin. Topak topak kaldıysa 1 gün sonra tamamen çözülmüş oluyor).
• Fayansların temiz ve kuru olmasını sağladık.
• Kullanacağımız yerin ölçüsünü alıp kağıdı kesip hazırladık.
• Daha sonra biraz geniş bir fırçayla bol bol hazırladığımız karışımdan sürerek ve biraz beklettikten sonra yapıştırdık. 
• Özellikle ocağınız duvara yakın yerdeyse sıcaktan koruyarak, iyice kurumasını sağlamamız gerekiyor. 

Şimdilik duvar kağıtlarımızda sorun yok, umarım böyle devam eder.
Şık ve pratik... Benim de istediğim buydu zaten:)



before









after




Güzel ve mutlu geçsin günleriniz...







83 yorum:

  1. Nagehancığım ne güzel olmuş mutfağın. Mozaik görüntülü bu kağıda bayıldım. Gerçekten gofrajlı gibi mi duruyor yoksa ışığın oyunu mu? Merak ettim. Uygulayan ustaların da elini öpmek lazım:))) Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgün'cüm evet kağıt gofreli gibi, ışığın oyun yapacak hali yok. zira gece çekebiliyorum ancak:)) ustası değilim ama, zorlanmadan yaptık:)) estağfurullah, ben seni öperim iyi insan. kal sağlıcakla...

      Sil
  2. Kayıpların için başın sağolsun, Allah rahmet eylesin canım. Duvar kağıdına gelince, söylemesen kağıt olduğunu anlamazdım, harika olmuş, güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar amin inşallah.
      o kadar diyorsun yani, çok teşekkür ederim:)))

      Sil
  3. bende hatırlıyorum kalça kemiği kırılmıştı, sanırım sizde kalıyordu, hatta kahvenin yanında bi sigara keyfi yapmıştı da onu paylaşmıştın bizimle.. zaman ne çabuk geçiyor değilmi!
    ışıklar içinde uyusun mekanı cennet olsun!
    mutfak fayanslarına gelince, inanamadım! böyle bir kaplamanın varlığından bi haberim ve şaştım kaldım sonuca,, süper olmuş,
    hem pratik hem kullanışlı, canın sıkıldığında çıkar at yenisini tak e daha ne olsun ki:)
    öperim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sebuş paylaşmıştım evet. ahh keşke bizde kalsaydı, daha fazla birlikte olurduk, kendi evlerindeydi o keyif saatleri, kahve ve sigara:)
      amin inşallah...
      ben de uygulanmışını hiç görmemiştim, sadece duyuyordum. uyguladım oldu. umarım sorun yaşamam kağıtlarımla:)) evet en güzeli de o, sıkıldın mı, değiştir gitsin:))
      ben de öperim ki:))

      Sil
  4. Harika olmussss :)
    Sağlıkla kullanın canimm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşegül'cüm çok teşekkür ederim, inşallah...

      Sil
  5. ahh ahh anneler babaların emeği ödenmez. Allah yerinde rahat ettirsin inş asortik hnm.

    güzel olmuş duvar kağıtları. kağıt kaplamak gerçekten zor. ustalık istiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlı kedi quen çok haklısınız onlar baştacı edilmedi her zaman. amin inşallah.
      zorlanmadık biz kaplarken, gerçekten usta da değiliz:)) ama böyle giderse ustalaşabiliriz:))
      teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  6. İnşallah sizler sağlık ve sıhhatle tadını çıkararak oturursunuz evinizde. Çok güzel ve hoş olmuş. Hem de pratik! E daha ne olsun? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza aydin baser inşallah.
      istediğim buydu, pratik uygulansın, güzel olsun.
      bence de daha ne olsun?:))
      çok teşekkürler

      Sil
  7. Güzel günlerde kullanın.Sevdikleriniz nur içinde yatsın Nagehan'cım.Herkesin becerikli olduğu bir ailesiniz siz,Maşallah;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hümeyra'cım amin inşallah.
      canım benim bak ailecek şımamırız valla:)))
      öpüyorum seni ve mavi gözlü, yakışıklı mı, yakışıklı oğlunu:))

      Sil
  8. Arkadaşım aynı postta hem üzüldüm hem güldüm. Dünya da böyle işte, misafir edip gönderiyoruz bedenleri, sonra kaldığımız yerden devam. Yine süper bir işle gelmişsin buralara, çok beğendim hatta bayıldım. Harika bir fikir hepimiz için. Çok teşekkürler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cafemola'cım aynen öyle, işte bir gülüp bir üzülüyoruz hayat böyle.
      faydalı olduysa fikir sevindim. rica ederim, ben teşekkür ederim:)
      sağol, varol...

      Sil
  9. O dolap ve kulpları zaten harika ama, birde fayansları kaplayınca acayip havası değişmiş. :)
    Bu duvar kağıtlarını görmüştüm bende, dokusu da farklıydı. Bende kullanışlı olduğunu düşünüyorum. :) Ellerinize sağlık! Harikalar yaratmışsın yine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ersin'cim fayanslarla ilgilenemedim ama kulplar için epey zaman harcamıştım:)
      evet dokusu farklı, kabartmalı, sevindim beğendiğine. çok çok teşekür ederim.
      sevgiler...

      Sil
  10. yahu ne becerikli kadınsın, ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ayy canım olur mu neden konuyu dağıttığını düşünelim istediğin gibi yaz içini dök elimizden geldiği kadar dinleriz seni.
    mutfağın çok güzel olmuş eline sağlık canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günlük yaşamım teşekkürler samimi yorum için.
      sağolun, varolun:)

      Sil
  12. başın sağolsun, hiç bilmiyordum, Allah sabırlar versin.
    Mutfagın yeni hali nefis olmuş, eskisinden çok farklı, mutlu günlerde kullanılsın, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. noblesse'cim evet böyle büyük büyük kayıplarımız oldu maalesef.
      çok çok teşekkür ederim. sagol, varol.
      kucak dolusu sevgiler

      Sil
  13. Mutfağın çok güzel olmuş..Hem havası değişmiş hem de pratik dediğin gibi:) Hem kayınpederine hem de babana çok üzüldüm. Kimbilir o dönemler ne zordur senin ve ailen için..Allah oldukları yerlerde rahat ettirsin onları canım siz de sağlıkla evinizin keyfini daha uzun yıllar sürün:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Erzik Özkaracalar teşekkürler güzel dilekleriniz için. amin, inşallah.

      Sil
  14. Allah başka acı göstermesin Nagehan hanımcığım. Büyüklerimiz bizim için çok değerli benim de bir tek anacığım kaldı. Babamı kaybedeli 10 yıl oldu , hala alışamadım. Allah sabır versin, mekanları cennet olsun !
    Şu duvar kağıdı kaplama işine bir tek ben cesaret edemedim , aslında dekupaj yapabiliyorsam kağıt da kaplayabilirim değil mi?
    Sizin kağıt seçimi çok isabetli olmuş, güle güle kullanın.
    Sevgiler !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. coletté'cim amin inşallah. annelerimizin uzun ve sağlıklı ömürleri olsun dileyelim.
      dekupaj yapmaktan daha kolay diyebilirim:)) elbette kaplayabilirsiniz.
      çok teşekkür ederim.
      sevgiler...

      Sil
  15. Başınız sağolsun, çok zor zamanlar geçirmişsiniz. Allah başka acılar göstermesin.
    Duvarın yeni hali çok güzel olmuş. Duvar kağıtlarına hep çekinerek yaklaşırım ama uygulaması da kolay görünüyor. Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz çok sağolun, amin inşallah.
      benim de ilk denememdi ama çekinelecek birşey olmadığını söyleyebilirim.
      gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz:)
      teşekkürler
      sevgiler

      Sil
  16. Nagehan'cığım tekrar Allah sabırlar versin demek istiyorum, hiç unutulmaz bu tür acılar hele ki baba!!! İNsan kaybettiği babası veya annesini rüyasında görünce bile mutlu oluyor ...:(
    duvar kağıdı demesen fayans sanırdım çok güzel olmuş, güle güle kullanın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müjde'cim bir kez rüyamda gördüm babamı, ağlayarak uyandım:( rüya hüzünlüydü ama gördüğüm için mutlu olmuştum.
      teşekkür ederim, çok sağol:)

      Sil
  17. Büyükleri anmamak olmaz. Mekanları cennet olsun hepsinin...
    Böyle bir kaplama yapmak hiç aklıma gelmezdi. Çok güzel ve şık duruyor. Ellerinize sağlık hepinizin:) Kafama takılan tek şey acaba mutfaktaki sıcaklık, buhar vs gibi değişimlerden etkilenip etkilenmeyeceği. Ama onun da bir çözümü vardır herhalde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. semi'cim konu biryerlerden gidiyor büyüklere ve yazıyorum veya anlatıyorum. bu böyle devam edecek sanırım hayatım boyunca.
      benim ocağım duvara çok yakın, sıfır noktasında hatta. sıcaktan etkilenmemesi için bir parça mukavayı folyoyla kapladım ve doğalgaz hortumuyla duvarın arasına yerleştiriyorum ki duvar kağıdı sıcaktan ve yemek yağlarından etkilenmesin. sonra işi bitince hemen çıkarıyorum:)) şimdilik böyle bir çözüm buldum. en güzel çözüm ocağın yerini değiştirmek, ilerleyen zamanlarda o da gerçekleşir umarım. mutfağı yaptırırken olsaydı ama hiç düşünemedim. duvar kağıdı yapmamış bile olsam ocak duvara sıfır olmamalıymış. servis kurmaya geldiğinde söylemişti. ama iş işten çoktan geçmişti...

      Sil
  18. Ne kadar değişmiş, harika olmuş :)
    Kabarıklı kağıt galiba değil mi ? Ben görmemişim bunlarııı :))
    Ben de benzer desenli yapışkanlı kağıtla kaplamıştım, ama kabarıklı eğildiii :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. banuca evet bir dokusu var. bunu ben de görmemiştim, sağolsun kayınvalidem bulmuş ve almış. yapışkanlı kağıtla kaplamak, duvar kağıdı kaplamaktan daha zor. sen zoru başarmışsın:)

      Sil
  19. Kaybettiginiz buyukleriniz icin bassagligi diliyorum.
    Kagit cok hos olmus hemen degistirmis ortami..saglikla ve guzel gunlerde oturun.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dostbahçesindenlezzetler, çok teşekkürler.
      sağ olun, var olun.
      sevgiler

      Sil
  20. başın sağolsun tekrar, ING de paylaşmıştın:(
    hayat işte düşe kalka, savrula savrula...
    güle güle kullan güzel, ferah olmuş duvar kağıdın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emel'cim aynen öyle, hayat böyle birşey işte.
      çok teşekkü ederim, sağ olasın:)

      Sil
  21. Basınız sağolsun canim
    Fayans gibi olmuş çok begendim emegine sağlık

    YanıtlaSil
  22. Mekanları cennet olsun Nagehancığım,yıllar geçtikçe acı biraz olsun hafifliyor ama özlem hiç bitmiyor.Şu günlerde annemin yanımda olmasını ne çok isterdim,nefesi yeterdi:(((
    Yine farklı bir çalışmayla harikalar yaratmışsın ellerine sağlık.
    Çok öperim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap'çım amin inşallah.
      bu ara ufak tefek değil, büyük projeler üstünde çalışıyorum:)
      daha farklısı geliyor gümbür, gümbür:))
      çok teşekkür ederim.
      öptüm bende...

      Sil
  23. ay ne güzel olmuş nagehan,
    yeni bir mutfak olmuş,hem de kendi ellerinle,güle güle kullan.
    büyüklere gelince;nur içinde yatsınlar,Allah sabır versin sana ve ailene.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. havva'cım elimim değdiği herşey çok daha keyifli oluyor benim için.
      çok teşekkür ederim.
      sağolasın.
      sevgiler

      Sil
  24. Canım benim kolay değil yeni evinde ne olduğunu anlamsmışsın burdan tekrar basın sağolsun. Mutfağında hayırlı olsun yeni yeni değistirirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşe'cim keşke yaşıyor olsalardı da, mutfak fayanslarım yarım yamalak kalsaydı.
      sağlık olsun. çok teşekkür ederim. evet sıkıldıkça yenileriyle değiştiririm artık:)

      Sil
  25. Allah size uzun ömürler versin, onlar da nur içinde yatsın.
    Mutfağını yenilemen, farklı bir görünüm vermen hem mutfağa hem size ferahlık getirmiştir. Kağıt hiç alkımıza gelmez ama nekadar pratik ve istendiğinde kolayca yenilenebilmesi çok büyük avantaj. Sağlıkla huzurla oturun, keyfini çıkarın.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nowacraft amin inşallah.
      pratik ve güzel olabileceğini düşündüğüm bir uygulamaydı.
      sonuçtan çok memnunum.
      çok teşkkür ederim. sağ olun, var olun.
      sevgiler

      Sil
  26. Çok şaşırdım. Fayans üzerine duvar kağıdı uygulanabiliyormuş demek ki. Öyle de güzel olmuş ki. Kayınvaldenin de senin de yüreğinize ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülsüm'cüm artık hiçbirşeye şaşırmıyorum, herşey olabiliyor ya, seviniyorum ben:))
      çok çok teşekkür ederim, sağolasın.

      Sil
  27. Başınız sağolsun allah sabırlar versin üst üste acı çok zor
    uygulama harika fikir çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönül çok teşekkür ederim. zor ama buna da alışmaya çalışıyoruz.
      çok teşekkür ederim:)
      sevgiler

      Sil
  28. Nagişim bayıldımmm mutfağının yeni haline canım
    ya ben yorum yazdım diye hatırlıyorum sanırım ulaşmamış yorumum
    görüşelim bir ara olur mu müsait olduğunda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nesli'cim teşekkür ederim:)
      sorun olmuş olabilir, bu aralar benim de yaptığım yorumların yayınlanmadığını görüyorum. var bir tuhaflık.
      görüşelim tabiki, sevinirim:)
      öptüm seni

      Sil
  29. çok güzel olmuş ellerinize sağlık .Bende cesaret edebilir miyim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayriye'cim duvar kağıdı mutfakta kullanmak için uygun olanlardan olursa çok daha iyi olur. vinil kağıt yani.
      uygulaması çok basit.
      teşekkürler.

      Sil
  30. Başınız sağ olsun Allah rahmet eylesin hem babanıza hem de kayınpederinize.... Yayını okurken içim cız etti.. Yakın zamanda yaşadıklarımız gözümün önüne geldi... Allah sizlere sabır versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hobimanik amin, inşallah. sizin de başınız sağolsun. hayat işte, gelenler, gidenler. mutluluklar, hüzünler. hepsini yaşıyoruz. çok teşekkür ederim.

      Sil
  31. Öncelikle başınız sağolsun.. Allah onların mekanını cennet etsin. Sizlere de sabırlar versin.
    Yeni evinizde güzel günlerde oturun.. Fayanslarınız harika olmuş.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neslihan'cım amin inşallah.
      sevindim beğendiğine, çok çok teşekkür ederim:)
      sevgiler

      Sil
  32. Merhaba
    çok güzel olmuş
    bir sorum var bu duvar kagıtlarını fayans a yapıştırıyoruz
    ilerde çıkartmak istedigimizde fayansdan çıkabiliyor mu yada zarar verir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sohret bas tesekkurler. gayet rahat çıkarilabiliyor, endişeniz olmasin:)) hicbir şekilde zarar vermiyor.
      sevgiler

      Sil
  33. merhaba öncelikle başınız sağolsun ..
    bende kayınvalidemin alt katındaki dairemize taşınacağım şimdilik çok masraf yapmak istemiyoruz fakat evim için özeniyorum. En büyük takıntım mutfak olduğu için internette dolaşırken sayfanızı buldum ve mutfağınızı çok beğendim. yaklaşık 9-10 aydır kullanıyorsunuz sanırım sudan nemden etkilenme yaşadınız mı? silerken sıkıntı yaratıyor mu bunları merak ettim açıkçası?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rabia tutuncu sağ olun, allah razı olsun.
      ocağım sol ve arkadan duvara neredeyse sıfır olduğu için yüksek ısıdan kabarma oldu, yapıştırdım tekrar kabardı ve sadece o kısmı söktüm ve seramikleri boyadım. seramik boyama ile ilgili yazıma banyo boyama yazımdan ulaşabilirsiniz. onun dışında çok kullanışlı, silinebiliyorda, rahat:) dilerseniz tamamını da boyayabilirsiniz banyo yazıma bir bakın siz:)) şimdiden kolaygelsin, sorunuz olursa seve seve yanıtlayabilirim. iyi günlerde oturun evinizde:)
      sevgiler

      Sil
  34. Koctasta fayans kaygan oldugu icin duvar kagidi yapismayabilir dediler, siz fayans boyamadaki gibi bir astar islemi yaptinizmi

    YanıtlaSil
  35. elinize saglik cok guzel gorunuyor.. Fayans boyamadaki gibi bir astar islemi uyguladinizmi, direkt fayansa yapistirdinizmi

    YanıtlaSil
  36. Koctasta fayans kaygan oldugu icin duvar kagidi yapismayabilir dediler, siz fayans boyamadaki gibi bir astar islemi yaptinizmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hilal tesekkur ederim. duvar kagidi uygulamasi gibi yapistirdik sorun yok. sadece ocagin yakinindaki kagitlari sökmek durumunda kaldim, onun disinda kalan yerler hala duruyor, sorunsuzca kullaniyorum. gec bir cevap oldu, kusura bakmayin lutfen.
      sevgiler

      Sil
  37. ellerınıze saglık bende baaayıldım ve yapmayı ıstıyorum ama mutfakta nemden ve su sıcramasından bozulabılırmı bılıyormusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülengörücü hobi dünyası, ocagin yakinindaki uygulama disinda sorun yasamadim. isiya dayanikli degil maalesef, kabardi ve ben de soktum ocagin yani ve arkasindaki kagitlari:)
      sevgiler

      Sil
    2. gülengörücü hobi dünyası, ocagin yakinindaki uygulama disinda sorun yasamadim. isiya dayanikli degil maalesef, kabardi ve ben de soktum ocagin yani ve arkasindaki kagitlari:)
      sevgiler

      Sil
    3. ben yaptım ama yapıskan folyo kagıt ıle ama deterjan degmesi ve su yakınında olan yerker boyası gıttı

      Sil
    4. gülengörücü hobudünyası dört yıldır kullanıyorum herhangi bir deformasyon olmadı. renkler ilk günkü gibi.

      Sil
  38. Evet ısıya dayanıklı değiller, hatta buhardan bile kabarıyorlar, ben taşınırken sökmüştüm, yeni gelenler ne yaptılar bilmiyorum, burada fayans döşetmiştim, kağıtlamadım...
    Rulo halindeyken bir kenarı tutturup bulaşık süngeriyle aşağı yukarı sürte sürte yavaş yavaş açarak yapıştırırsan katlanmıyor, kolay oluyor hvboşluğu kalmıyor kutu veya dosya kaplarken de ya sünger ya da mendil-peçete kullanıyorum....

    YanıtlaSil
  39. GülenGörücü.... su sıçramasından bozulmuyor... Ben duşkabinin iç duvarlarını ve lavabo arka duvarını kaplamıştım 4 sene duş kullandık, bişey olmadı....

    YanıtlaSil
  40. Güzel olmuş ellerinize sağlık biseyi merak ettim fayansin aralarındaki derz yeri belli oluyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, hayır derz araları belli olmuyor, çünkü kağıt kalın.

      Sil
  41. acaba suya dayalı olarak yırtılma yada sılmeden dolayı renk solması falan oldumu ben yapıskan kagıt folyo ıle kaplkadım ama 3 ay olmadan sıldıgım yerler boya cıktı ve kötu duruyor duvar kagıdı nasıl olur dusunemıyorm kullasılımı yemek mve bulasık cok yapan bırı olarak soruyorum

    YanıtlaSil
  42. Nagehan hanım Benim mutfağımin tümü fayans hepsi kaplanabilirmi

    YanıtlaSil
  43. Kolay gelsin size bi sorum olucak fayans üstüne duvar kağıdı yapmışsınız araları belli oluyor mu ustalara sordum astar atın dediler kimisi alçı dedi ben zahmetsiz yapıştırıcı duvar kağıdı ile işimi sonlandırmak istiyorum sonuç ne oldu acaba sizin sonradan sorun yaşadınız mı yapıştırıcıyı emecek yüzey olamsı gerek diyorlar

    YanıtlaSil

♡ sevgiyle kalın ♡

nagehan kadıoğlu öge
asortik