9 Mart 2015

Banyo Seramikleri Nasıl Boyanır? Kullanışlı mı?

Bir süre önce yaptığım banyo DIY ile ilgili merak ettikleriniz, aşamaları ve kullanışlı olup olmadığı ile ilgili uzun zamandır düşündüğüm fakat yoğunluktan yazamadığım gecikmiş bir yayındır:) Sabırla beklediğiniz için teşekkürler:)

Kullanılan boyalar:


Seramiklerinizin temiz ve kuru olması gerekiyor. Önce Kalekim Dolgulu Astar kapatıcıyı bir kat sürüp kurumasını bekliyoruz.


banyo boyama



Kapatıcı sürülmüş yerler DYO Nanoipekmat boya ile ve rulo fırça kullanılarak boyanıyor. İki kat boya ile kapattım ben.


seramik boyama


Dilerseniz boyadıktan sonra pürüzsüz olmasını isterseniz zımpara yapabilirsiniz. (Ben duvarlara yapmadım. Zemini zımparaladım, çünkü pürüzsüz olması gerekiyor hem desen yapacaktım, hem de temizlemesi daha kolay oluyor).

Duvarda uyguladığım işlemi aynen zemin için de uyguladım. Önce kapatıcı. Ve ardından boya.

Yok bu beni kesmez bir de zemine desen yapayım derseniz şablonunuzu oluşturup veya hazır şablonla desende yapabilirsiniz. Eminim çok daha güzel olacaktır.

Ben desenleri solda gördüğünüz Akçalı marka sprey boya ile yapmıştım, çok daha rahat oldu. Fakat çok dikkatli olun. Evde küçük çocuk veya bir evcil hayvanınız varsa mümkün olduğu kadar evden uzaklaştırın. Sprey kullanırken mutlaka maske kullanın, kendinizi de koruyun. Hatta boya yaptıktan sonra birkaç saat evde bulunmayın. Eşim bizim kuşumuz Bıdık'ı alıp evden dışarı çıkıyordu, ben de bir kaç desen yapıp evin tüm camlarını açıp evi birkaç saatliğine terkediyorduk:)) 5 metrekarelik banyo zeminini birkaç günde bitirebildim. Bazen bir desen yapıp bırakıyordum. O kadar etkiliyor. Lütfen dikkatli kullanın.

Herşey bittikten sonra tertemiz, güzel ve gayet kullanışlı bir banyonuz oluyor. Yaklaşık 3 aydır kullanıyoruz hiçbir problemle karşılaşmadım. Yerleri cifledim, çamaşır suyu döktüm fırçaladım hiçbirşey olmuyor. Duşakabinin içini de boyamıştım. Hiç sorun yaşamadım.




banyo boyama

Yapmak isteyenlere şimdiden kolaygelsin.

Keyifli geçsin haftanız...



172 yorum:

  1. Ve beklenen son:) süper öğretici çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. miskin ve beceriksiz işe yarayan biz yazı olmuşsa ne mutlu:)) sevgiler

      Sil
    2. peki zeminde bır soyulma falan olmuyormu su anda sızın tarıflerınıze uyarak banyomu yapıyorum

      Sil
    3. görkem bilenser, uzerinde sert ve agir bir cisimi kaydirmazsaniz soyulma olmuyor. bu sekilde soyulmayi balkon seramiklerinde yaşadim:) ama cok fazla degil.kolaygelsin size.

      Sil
    4. Merhaba, aradan neredeyse bir yıl geçti. Yerde bir değişiklik bir bozulma var mı ? Ben bir kaç güne kadar uygulamak istiyorum. Bakalım nasıl olacak.
      Birde yer motiflerini nereden buldunuz ?

      Sil
    5. Yer motifleri stencil sanırım. Fakat duvardaki şerit fayanslar kapanmamış. Belki bir kaç kat daha sürülebilinirdi.

      Sil
    6. meral coach bahsettiginiz fayanslari bilerek zimparalammustim boyadan sonra.

      Sil
    7. Merhaba banyonuzda deforme oldu mu ben kiraciyim uzun süre kullanabilir miyim

      Sil
    8. Merhaba bende boyamak istiyorum evim küçük banyo tuvalet bir dusakabin falan yok yani herhangi bir problem olurmu sizce

      Sil
    9. isimsiz arkadaşlar ben 2 yıl bitti kullanıyorum herhangi bir sorunla karşılaşmadım. hiçbir deformasyon yok. sanırım uzun yıllar kullanacağım. ben duşakabinin içini de boyadım sürekli suya maruz kalıyor bir sorun yok. sizin de sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.

      Sil
    10. Merhabalar...
      Yorumlarda ciladan hiç bahsedilmemiş....
      Benim göremedim acaba?

      Sil
    11. Babam cok once yagli boya ile boyamisti fayanslari baya bi sonra fayanslardaki boya kabuk gibi catlayip dokuldu.
      Sizin boyaniz yagli boya degil degilmi

      Sil
    12. Merhaba. Bende anlamdım vernik vs biley yokmu sadrce bu iki boyayla cifleme vesair bu bahsettiğiniz şeyler yapılabiliyormu

      Sil
    13. ysfm vernik kullanmadım. evet kullandığım boyalar bunlar.

      Sil
    14. berrin kullandığım boyalar yağlıboya değil.

      Sil
    15. Kullandığınız boya epoksi boya mı?bende bu hafta boyayacağım. epoksi boya öneriliyor genelde. benim duvar fayanslarım oldukça parlak va kaygan. bu sebeble epoksi boya mı kullanmalıyım?YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM

      Sil
    16. Lavaboya hangi boyayı kullandınız ve nasıl boyadınız

      Sil
  2. Harika olmuş elinize sağlık 😊 👍 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim şükran hanim:)) sevgiler

      Sil
  3. Banyo seramiklerini boyama fikri çok güzel.Sonuç mükemmel :) Ellerinize sağlık :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, sevindim beğendiğinize dosyal meya kafe:))) sevgiler

      Sil
  4. Lavaboya ayrı bayıldım. Sizin böyle maharetli projelerinizi gördükçe heyecanlanıyorum ama heyecanımla beraber kalakalıyoruz. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birgün heyecanınızla birlikte birşeyler yapabilirsiniz bitli turist:)) tesekkurler, sevgiller

      Sil
  5. Bu sıralar yapmayı düşünüp "acaba olur mu ?"dediğim şey..Banyo fayansına duvar kağıdı da oluyor ama kullanışlı olur mu bilemiyorum. Sizin fikrinizi sorsam ne önerebilirsiniz acaba?
    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. banyo için özel duvar kağıtları varmış, onlardan kullanırsanız istediğiniz sonucu elde edebilirsiniz sanırm Gülşah'ın Sihirli Değneği. Ben kullanmadım bunun dışında konuyla ilgili bir fikrim yok. Ama boya önerebilirim mesela:))
      sevgiler

      Sil
    2. Merhaba banyo için ıslak zemin duvar kagıtları var ve 7 kere boyanma limiti var kendim dekorasyon ustasıyım merak ettiklerinizi 0531 251 13 12 no veya watsaap üzerinden sorabilirsiniz

      Sil
    3. Merhaba banyo için ıslak zemin duvar kagıtları var ve 7 kere boyanma limiti var kendim dekorasyon ustasıyım merak ettiklerinizi 0531 251 13 12 no veya watsaap üzerinden sorabilirsiniz

      Sil
    4. tesekkurler bilgilendirme icin mesut bey.

      Sil
  6. Önce Ayşegül mutfak seramiklerini boyadı sonra sen banyoyu. Ben bekliyorum birisi granit tazgahı boyasın diye :)
    Harika olmuş ellerine sağlık , granit te aynı yöntemle boyanır mı acaba? Bir zamanlar siyah sevmiş olabilirim ama mutfağı karartıyor , ne yapsam ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili coletté granitle ilgili denemem olmadı:) bir fikrim de yok. ufak bir parça alıp denemek lazım. iyice zımparalanıp uygulanabilir gibi sanki. evet ben ayşegül'ün seramikleri boyamasını bekliyordum zaten, onların mutfakları boyandı hemen gidip boyaları aldım ve banyo için kolları sıvadım:))
      sevgiler

      Sil
  7. Bayıldımmmmm, cesaret budur dedirtti bana, ki olmasaydı sil baştan banyoyu bile yaptırmak zorunda kalırdınız. EMeklerinize sağlık keyifle kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fiamma'çık teşekkür ederim. olmasaydı kısmını hiç düşünmek bile istemedim;))) ama çok istediğim gibi oldu, beyaz oldu herşeyden önce, missss:)))))
      çok sağol:)
      sevgiler

      Sil
  8. şahanesin,bayılmıştım daha önce:)) yine bayıldım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol havva'cım:))
      kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  9. Muhteşemsin sen valla :) ellerine sağlık, ilk gördüğümde de çok özenmiştim, şimdi de aynı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Füsun'cum herşey boyaya bakar, yapabilirsin bence:))
      çok teşekkü ederim, sağol, varol.
      sevgiler

      Sil
  10. :)) ilk yayınladığınız da çok beğenmiştim ,hatta bu akşam eşime bahsetmiştim boyasak ya bak ne güzel olmuş yapılan banyo diye:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı eşiniz nasıl tepki verdi merak ettim:))) pek sıcak bakmıyorlar böyle uğraştırıcı işlere:) bizde öyle oldu, neredeyse herşeyiyle ben ilgilendim, ben boyadım, çok yoruldum ama:))
      teşekkürler, sevgiler

      Sil
  11. ne güzel pratik bilgi oleeey not aldıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep'çim evet çok pratik:)))

      Sil
    2. Meraba astardan so ra ne kadar beklettiz ve hala saglammi boyalar

      Sil
    3. asykp astar kuruyana beklemeniz yeterli. evet sağlam tabiki:)

      Sil
  12. Bu yazını en merakla bekleyenlerden biride bendim ve sen bana instagramda yazar yazmaz atladım üzerine, ancak şu sıralar tab de okuduğum için bir türlü yorum yazmayı beceremedim Nagehan'cım. Ellerine sağlık, harika gözüküyor. Resmen bambaşka bir yer olmuş banyo.. Aslında bende mutfak seramiklerini boyadığım için, kullanmanın sorun çıkarmadığını biliyorum ama senin şu yer desenlerini çok merak etmiştim.. Sprey boyanın o kadar iyi dayanması süper.. Önümüzdeki sonbahar için çok hain projeler ürettirdin şimdi bana.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşegül şimdi tekrar sabırla sonbaharı beklemeye başlıyorum bakalım neymiş hain planlar:)) boya gerçekten müthişti, adı akçalı fakat ithal bir ürünmüş, birsürü marka arasından bunu önerdiler özellikle, ben de çok memnum kaldım.
      teşekkür ederim.
      sevgiler

      Sil
  13. Harika bir değişim.Ellerinize sağlık. sağlı

    YanıtlaSil
  14. Harika olmuş! Apartmenttherapy.com da yayınlanmalı 😉👍

    YanıtlaSil
  15. teşekkür ederim proje çantası. sağ olun, var olun:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Çoooooook güzel olmuş.ellerinize sağlık.anlatımda çok ayrıntılı.
    Bişey sormak istiyorum.boyadan sonra vernik tarzı bişey kullanılmadı heralde dimi???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. isimsiz okur:)) teşekkür ederim, sevindim beğendiğinize.
      hayır vernik kullanmadım.

      Sil
    2. Ben bu uygulamayı yaptım.sablonu da akrelik boya ile hallettim. Kokusuz oldu. Son kat olarakta şu bazlı parke vernik ile 2 kat geçtim. Ve acaip dayanıklı oldu. Kazisan çıkmaz .Tavsiye ederim

      Sil
    3. levent morgök iyi günlerde kullanın. böyle bir uygulama yaparsam denerim. teşekkürler

      Sil
  17. Tuğba Nohutlu hoşgeldiniz, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  18. ilk gördüğümde hayran kalmıştım zaten tekrar etmekten de gocunmuyorum harikasın! ve bu yazı çok öğretici.ablama linkini attım zira oda deneyecek:))teşekkürler bizlede paylaştığın için.yeni projelerini merakla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alanay'cım eğer ablan yaparsa bu uygulamayı haberim olsun lütfen, merak ederim ki ben:)) şu ara proje yok, boyun ağrılarım epeyce arttı, boyunlukla dolaşıyorum. umarım kısa sürede eski sağlığıma kavuşurum. sağlık ne büyük nimet.
      kucak dolusu sevgiler

      Sil
  19. Ben bu yayını nasıl kaçırmışım!!!???
    Süpersiniz Nagihan Hanım:)
    Sabırlı ve beceriklisiniz, maşallah:)
    Tam ihtiyacım olan şey aslında bu yazı... Lakin ev benim değil, önce ev sahibinin gönlünü yapmam lazım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza hanım kiracı olmak ne demek iyi bilirim maalesef. yıllarca bir tane çivi bile çakamamıştık. şimdi kendi evimle oynuyorum dilediğim gibi. çivi de çakıyorum, boyuyorum kafama göre anlayacağınız. allah size de nasip etsin kendi evinizde dilediğiniz gibi hareket edebilmeyi.
      bence hiç uğraşmayın, tüm enerjinizi kendi evinize saklayın derim:))
      sevgiler

      Sil
  20. Sana yemin ederim sok sok sok oldumm yok artikkk

    YanıtlaSil
  21. O kadar faydalı bir yazı yazmışsınız ki, tam aradığım şey :) Ben de banyo fayanslarımı değiştirmek istiyordum ama nasıl yapacağıma karar verememiştim. Decoblog'daki yazıyı görünce buraya geldim ve iyi ki gelmişim. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra gül coşkun çok sevindim sizin adınıza. umarım güzel bir banyo da siz de görürüz:)) şimdiden kolaygelsin.
      teşekkürler, sevgiler

      Sil
  22. closethefile19.06.2015 17:05

    harika bir yazı olmuş, elinize sağlık. yalnız bir şeyi merak ettim zeminde kullandığınız renk nedir? gri mavi arası harika bir renk olmuş. onu da yazarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. closethefile o renkle ilgili bir ölçü yok elimde maalesef, beyazın içine elimde olan maviyı karıştırarak göz kararı yapmıştım.

      Sil
  23. Merhaba,

    Banyonuz şahane olmuş gerçekten hepimize ilham oldunuz. Ben de acaba o desenin kalıbını nereden ve nasıl çıkardığınızı sorabilir miyim?

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. defne hanım teşekkür ederim düşünceniz için, mutlu oldum. deseni internetten bulup bilgisayarda çizip ince metal plakayı oyarak uygyulamıştım. yani kendim yapmıştım:))
      sevgiler

      Sil
  24. öncelikle elinize sağlık bende yapmak istiyorum banyom sizinki kadar neredeyse. Ne kadar boya almalıyım.ayrıca seramik lavaboya da kullanabiliyor muyuz bu boyaları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gordugunuz boyalar rahatlikla yetti. lavaboya denemedim birsey soyleyemeyecegim. kolaygelsin

      Sil
  25. Selamlar
    Bizde oturma odasinda seramik boyama düşünüyoruz internetten burayı buldum cok teşekkür ederiz
    Merak ettiğim tek konu boya sonrası ciİlme bozulma gibi bir sorun oldu mu? Boya yeyerince dayanıklı mı?
    Yanıtlarsanız cok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aydın, oturma odasında nasıl olur bilemem. banyo temizliğini silerek değil de genellikle yıkayarak yapıyorum. hatta cif ve çamaşır suyu bile kullanıyorum:) onun dışında çizilme olmadı banyoda.
      aynı boyalarla balkonumu da boyadım fakat orada sandalye ve masa sağa sola çekilirken boyalarda çizilmeler, hatta kazınmalar oldu maalesef. ama banyo ile ilgili kısımda çok çok memnunum. boyalar suya dayanıklı, hiç sorun yaşamadım.
      size de kolaygelsin

      Sil
  26. nagehan hanım merhaba;
    evinizi evgezmesi.comda gördüm ve hemen blogunuza ışınlandım iyikide gelmişim harikasınız muhteşemsiniz maşallahınız var ne güzel işler yapmışsınız özellikle banyo boyama işine bayıldım bende banyomu değiştirme istiyorum ve yapışkan folyoyla kaplamayı düşünüyordum ki konunuzu gördüm iyikide görmüşüm çok maliyetli olacak bir işten kurtardınız beni :) size bir kaç sorum olacak benim banyomun her yeri bembeyaz fayans kaplı ben sadece beyaz fayans üzerine akçalı sprey boya ile boyayabilir miyim yoksa astar dolgu ve ipekmat boya ile boyamam gerekir mi? yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  27. Arkadaslar mutfak fayansini epoksi denilen boya ile boyayan var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. epiksi kullanmadim. ayni yontem ve boyalarla mutfak fayanslarinin bir kismini boyadim.

      Sil
  28. Astar ve boya islemi yapmadan zimpara yapmak gerekiyor mi.

    YanıtlaSil
  29. Islandığı zaman zarar görüo mu peki bende yapmak istiorum ama benim banyoda duşa kabin yok o yüzden soruom çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben yerleri çamaşır suyu ve cif dökerek yıkıyorum, bir yıldır da kullanıyorum herhangi bir sorun yaşamadım. teşekkür ederim, sağolun.

      Sil
  30. Leke olusursa kolay siliniyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylul miray gültepe, evet, camasir suyu ve cif kullaniyorum oyle bir durumda. yikiyorum banyoyu piril,piril oluyor:)

      Sil
  31. AsOrTiK ellerinize saglik ben ayni seyi mutfagima uygulamak istiyorum fakat cesaret edemiyorum,benim mutfagim sizin banyonuz kadar neredeyse malzemelerden kac kutu tukettiginizi ve uyguladiktan sonra koku oluyormu merak ediyorum kucuk kizim var

    YanıtlaSil
  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  33. esra gürsoy, ktem rengi vardi. hatta ilk kati onunla boyamis beyaz istedigim icin tekrar beyaza boyamistim. size simdiden kolaygelsin:)

    YanıtlaSil
  34. Boyadıktan sonra zımparaladım dediniz Nasıl bi zımpara kullandınız ve boyada Nasıl bi deformasyon oldu tşk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ince kağıt zimpara kullandim. banyoda herhangi bir deformasyon olmadı.

      Sil
  35. BANYO EVRİM GEÇİRMİŞ. SANKİ EVİMİZİN MÜTEAHHİTLERİ AYNI GİBİ BİZİM EVİN TONLARI DA AYNI SİZİN GİBİ ÖZELLİKLEDE BANYO. VALLA ELLERİNİZE SAĞLIK BEN ŞOK BEN VEFAT ŞAŞTIM KALDIM :)

    YanıtlaSil
  36. elinize sağlık, ancak bu kadar olur. özellikle de zemindeki deseni ayrı bir beğendim.

    YanıtlaSil
  37. elinize sağlık gerçekten hayran kaldım duş teknesinide boyamak istiyorum bende ekstra bir şey yapmalımıyım sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duşakabinin içindeki seramikeri boyadım sorun yok fakat duş teknesini boyamadım, hiçbir fikrim yok cemile demircan.

      Sil
  38. Ellerinize sağlık bende boyamak isteyip cesaret edemiyenlerdenim hala beyaz ve sorunsuz mu cevabınız benim için çok önemli şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hala beyazlar beyaz, maviler mavi:)) hiç sorun yaşamadım, çok memnununum.

      Sil
  39. Fayaos da boyanır mı, tavsiye edilen yol ve ürün tşk

    YanıtlaSil
  40. Merhaba...yerleri boyadıktan sonra terlikle gezerken bir yapışma ve ses oluyormuydu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayir, kesinlikle öyle birsey olmuyor tabiki. boyanin kurumuş olması gerekli sadece isimsiz arkadaşım:)

      Sil
  41. Slm oncelikle cok guzel olmus banyonuz.Ben de yapacagim acilen acaba bu boyanin ne ozelligi var size birisi mi onerdi,yoksa rastgele mi bu boyayi kullanma karari aldiniz bi suru cesit boya var sonucta.Bunun ayrimini nasil yaptiniz acaba ,Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler isimsiz arkadas:) evet bir oneri ile aldim. ozelligi seramiklerde boyanin tutunmasini saglama özelliği var. bu yuzden tercih ettim ve cok memnunum.

      Sil
  42. merhaba Seda ben. iç cephe boyası ile boyamişsiniz hemde mat. temizliği nasıl oluyor? yıkayabiliyormusnuz mesela?

    YanıtlaSil
  43. Merhaba kat aralarında nekadar beklediniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süresini hatırlamiyirum fakat kurumasi fazla uzun sürmüyor. hafifce dokunarak anlayabilirsiniz sevgili gökçen:)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. bej rengiyle boyadım güzel oldu fakat pütürlü gibi oldu, zımpara mı gerekli?

      Sil
    4. duvarlara degil ama zemine zimpara yapmistim gökçen. evet astarindan dolayi biraz pütürlü oluyor. eline sağlik. sevgiler

      Sil
    5. cok sordum ama kaç gün bekleyeyim yıkamak için kurudu gibi ama biraz su damlayınca leke gibi oldu sanki. bugun 2.gün

      Sil
    6. sevgili gökçen, leke durumuna şaşırdım, yıllardır kullanıyorum herhangi bir lekelenme olmadı. kuruması için günlerce beklemenize gerek yok, artık çoktan kurumuştur.
      tekrar elinize sağlık, güle güle kullanın.
      sevgiler

      Sil
  44. Paylaşımlarınız ve cevaplarınız için çokkk teşekkürler.Bir şeyi merak ettim önce boyayıp zımpara yaptıktan sonra tekrar boyadınız mı?Bugünki hislerinizle, aynı boyaları kullanarak, bu boyama yöntemini yine kullanırmıydınız?Bize cesaret aşılıyorsunuz,iyi ki varsınız.Yeni projelerinizi merakla bekliyorum.Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boyarken hic zimpara yapmadim. boyama isleminden sonra zemine zimpara yapip desen uygulamistim. kesinlikle ayni boyalarla, ayni sekilde.yapardim. çünkü hicbir deformasyon olmadi, kolaylikla ve zevkle kullaniyorum:)
      sevgiler belgin ünlüer:)

      Sil
  45. Nagehan hanım merhabalar, sizden cesaret alıp ben de tuvalet ve banyo fayanslarımı boyamak istiyorum😊 Fakat siz duvardaki seramiklerin tamamını dolgulu astar ile boyamış mıydınız? Bu arada ben fayans boyamak istiyorum olur mu ki?🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makyaja dair merhaba, elbette duvar ve zem8nlerin tamamini.once dolgulu astar boya ile boyuyoruz ki boya rahatça tutunabilsin. fayansta hiç denemedim, deneyecek yer de yok zaten. seramikti boyadigim yerler. fakat deneyen olmustu ve tutmustu hatirladim şimdi. dilerseniz bakin sahildekiev'in sayfasina. kolaygelsin şimdiden sizede:)
      sevgiler

      Sil
    2. Evde pek çok bölüm boyanacagindan şimdi de çirkin koridora daha pratik bir metot buldum. Su bazlı vernik ve silikonlu boya .Su yerine vernik karıştırıp boyayı inceltiyorum .Ve acayip sağlam. Fakat her şu bazlı vernik karışmıyor.sut gibi kesiliyor .DYO dolgu vernigi kesilmedi. Koctasdan da renk yapan makinadan silikonlu boya kullandım. Bu vernik bir süre sonra taslasiyor. Ve tek hamlede işi bitiriyorsunuz .Kolay gelsin

      Sil
    3. levent morgök teşekkür ederim, not alıyorum faydalı bilgileri. paylaştığınız için teşekkür ederim.
      size de kolaygelsin...

      Sil
  46. mutfak tezgahı granite olur mu bu uygulama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. granit boyamayı hiç denemedim, bilemiyorum.

      Sil
  47. Slm bende kuvet boyanirmi mrk ettim tskr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yılmaz çulha, küvet boyamadım, bilemiyorum.

      Sil
  48. Zeminler soyulmadı mı? Aynı şekilde duruyor mu? Temizlerken ıslatıyorsunuz dimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu defalarca kez yazdım, çok sorulan bir soru bu. çamaşır suyu döküyorum, bazen cifliyorum ve yıkıyorum. banyo burası ıslanmadan olur mu zaten? evet aynı şekilde duruyor 2 yıldır kullanıyorum adsız arkadaşım.

      Sil
  49. Merhaba Nagehan Hanim, Adim Ugur. hep merak ettigim bir konuydu nasil yapildigini bilemiyordum. Net bir sekilde yol gosterdiginiz icin cok tesekkurler. Sadece tam anlayamadigim husus astari mi zimparaliyoruz yoksa boyayi mi? Egere boyadiktan sonra zimpara yaparsak boyaya zarar verir mi acaba. Yanitlarsaniz memnun olurum. Simdiden tesekkurler. Email: snrayas1@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uğur bey, ben önce astar, sonra boya, sonra da zımpara yapmıştım. herhangi bir bozulma olmadı. olursa dahi bir kez daha boyayabilirsiniz.
      ama astarı zımparalarsanız boyanın tutunmasını engellersiniz.

      Sil
  50. Dediğiniz gibi boyadım, demediğiniz gibi kalktı tüm duvarlar. Keşke astarın kalındığı sürümüyle ilgili bilgi koysanız zorluklarından bahsetseniz. 1 haftam da emeğim de param da çöp. Umarım bu yorumumu yayınlarsınız insanlar da bir parça da denemeden boyamaya kalkmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. astar dedidiğinz uygulama bir kat yapılır. ben de çok emek harcayarak yaptım ve 2 yıldır keyifle kullanıyorum hiç sorun yaşamadım. denemeden yaptım bütün bunları adsız arkadaşım. üzüldüm emeğinizin ve paranızın boşa gitmesine. ama mutlaka bir yerlerede hata yapmışsınızdır.

      Sil
  51. Merhaba öncelikle elinize sağlık çok güzel olmuş. Benim banyomda maalesef duşa kabinim yok. Sizin yaptığınız uygulamayı ben yaptığım takdirde olumsuz sonuçlar veya kısa zamanda deforme olur my? Bir bilginiz var mı acaba.. Dönüş yaparsanız sevinirim ☺��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıkıyorum sık sık bir sorun yaşamadım. duşakabinin içinde kalan seramikleri de boyadim, sürekli suya maruz kaliyor herhangi bir bozulma olmadi. dilerim siz de sorun yaşamazsiniz isimsiz arkadasim. tesekkurler

      Sil
  52. merhabalar; yaptığınız çalışmayı çok beğendim. bende bu uygulamayı ebeveyn banyomda denemek istiyorum. yalnız size bir kaç sorum olacak:) ilk önce astar boya sonra iki kat boya uyguladıktan sonra yani en son mu zımpara yaptınız? boyaya zarar vermiyor sanırım. zımparayı alırken ne söyleyip almam gerekiyor ve nasıl uygulamam gerekiyor? kusura bakmayın sizi bunaltmak istemem sorularımla ama bilmediğim için sormadan edemedim. şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  53. ayserosehell, evet siralama aynen oyle, kapatici ve 2 kat boya, sonra zimpara. numarasini hatirlamiyorum ama en ince olani, su zimparasi demeniz yeterli. simdiden kolaygelsin:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  54. Merhabalar hanfendi banyo değişimi harika olmuş bende yapmak istiyorum inş.astarsiz direk boya vurarak sıkıntılı olur illa astarmi gerekiyor..Cevap verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba isimsiz arkadaşım, astar boyanın tutunmasını sağlıyor mutlaka yapmalısınız. teşekkür ederim. iyi günler...

      Sil
    2. BN de yapmak istiyorum bnm balkonum tas desenli olduğu için beyaz yapmak istiyorum hangi boyayı alıp önce nasıl baslamaliyim bu isleme blgi verirseniz sevinirim TSK ederim

      Sil
  55. Merhaba.öncelikle tsk.ederim.bende uzun zamandır köyü renk zeminleri nasıl istediğim renge çevirebilirim diye arastiriyordum ki sizi buldum.mutfak fayanslaimi beyaza boyadım rich boya ile. alta astar gectim üzerine taş vernik yapmak gerekiyormuş. Bulamıyorum. Başka yolu varmi.siz vernik uyguladinizmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adsız arkadaşım elinize sağlık, iyi günlerde kullanın fakat ben vernik uygulamadığım için bir öneride bulunamayacağım maalesef.

      Sil
  56. Merhaba ben de banyomu boyamak istiyorum. Yalnız bi sorum olacak astar a Tiner karistiriliyormu. Çünkü astar in kokusu yoksa yapabilirim evde bebeğim var. Cevaplarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba isimsiz arkadaşım tiner karıştırılmıyor fakat astarın kendi kokusu var yeterince rahatsız eden. çocuğunuz varsa çok dikkat edin lütfen, astar yaparken ve bir süre evden uzak tutun çocuğunuzu.
      şimdiden kolaygelsin

      Sil
  57. Merhabalarrr öncelikle banyonuz harika olmuş ellerinize sağlık. .. Bende 3 yıl oncesinde yemek takimimi kapıları ve nerdeyse ahşap olan herseyi polisan x1 ile boyamaya başlayıp en son 6 ay öncesinde mutfak dolaplarimi boyadım ve tabi sıra geldi banyo yenilemeye arastirmalara girdiğimde sayfanızı gördüm ve bayıldım.. Benim banyomda ki fayanslarım  da eskimiş olduğundan ve değiştirme gibi mesakkatli ve masraflı bir şey olmasındansa kendim yapmaya karar verdim.. Fakatttt sizin yaptığınız uygulamayı ben polisan x1  ile yapma safligimi desem bilemedim ama öyle yaptım önce astar ve sonra 2 kat boya gayet güzel beyaz oldu yalnız 1 gün sonrasında en ufak bi carpmada soyuldugunu gördüm ���� Marka farkindan dolayı mi bilemedim.. içerik olarak aynı diye düşünmüştüm .. Şimdi ne yapabilirim diye düşünüyorum acaba üstünden bi kat astar atsam tutuculugu saglarmi? Siz astar boyayi sulandirdiniz mi benim aldigim astar da özellikle kullanılan yere göre 1-5 yada 1-7 oranında sulandirilmasi gerektiği söyleniyordu uygulamayı yaparken çok fazla sulu diye düşünmustüm .. acaba siz nasıl yaptınız astari?  Kusura bakmayın uzun oldu ama hem paylaşmak hem de bilgi almak istedim.. iyi günler diliyorumm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar sulandirdigimi hatirlamiyorum, üzerinde yaziyordu veya satıcı anlatmıştı sanırım. o şekilde bir yöntemle boyamadigim için sizi yanlış yönlendirmek istemem. denemekten başka careniz yok sanırım. kolay gelsin size...

      Sil
  58. Merhaba ;emeginize saglik bnde banyo fayans boyacağım

    YanıtlaSil
  59. Merhaba;emeginize saglik bir şey sormak istiyorum o zeminde ki gri renk boya ha gi markanın ve dyo ise hangisinden acaba ? Nano ipek demisin iz o beyaz olan peki gri olan hangisi bnde gri renk yapacağım önemli ona göre boya alacağım umarım cvp verirsiniz 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyza iscak merhaba, zemindeki renk mavi aslında ve kendim yapmıştım. boyaya evdeki su bazlı boya karıştırarak elde etmiştim.

      Sil
  60. Merhaba, öncelikle banyonuz çok güzel olmuş elinize sağlık. Ben oturduğum evde kiracı olduğum için fayansları değiştirme şansım yok. Fayanslar farklı tonlarda ancak hepsi beyaz renkteler. Üzerlerini sizin gibi düz beyaz boyamak istiyorum. 2 kat astar 2 kat boya yeterli olur mu yoksa beyaz fayansa 1 kat yeter mi? bir de boya sonrasında boyanın da üzerine herhangi bir cila vs uyguladınız mi? Özellikle duşakabin kısmında sorun yaşadınız mi? sorularımı yanıtsız bırakmazsanız çok mutlu olacağım, çok teşekkür ederim.
    Şelale.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şelale hanım merhaba, astarı tek kat atmanız yeterli. boyayı 2 veya 3 kat duruma göre bakıp yapmanız uygun olur.
      cila uygulamadır.
      duşakabin veya banyonun herhangi bir yerinde deformasyon yok.
      size şimdiden kolay gelsin.

      Sil
  61. İyi günler AsOrTiK. Öncelikle önünüzde saygı ile eğildiğimi belirtmek isterim. Elinize, emeğinize sağlık. Tek kelime ile harika olmuş. Bizde yeni ev aldık. İçinde tadilat yapmamız gerekiyor. Düşük bütçe ile güzel şeyler yapmak istiyorduk ki size denk geldik. Eşim ile birlikte ilk olarak kapıları sonrasında mutfak dolaplarını boyamayı düşünüyorduk. Banyo için işçilik+malzeme epey bir para tutuyor (Özellikle işçilik) Sizden ricamız banyo fayansları için kullandığınız boya ve astarın markası nedir söyleyebilir misiniz? Mutfak dolapları ve oda kapıları için önerileriniz olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim adsız arkadaşım. kullandığım tüm malzemelerin isimleri ve fotoğrafları var yukarıda, oradan faydalanabilirsiniz. simdiden kolay gelsin size.

      Sil
  62. Son derece iyi bir biçimde anlatmışsınız elinize sağlık. Gerçekten hoş bir bilgi oldu bizim için. Kendi evimizde uygulayacağız. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. barış bey keşke herkes sizin kadar dikkatli okusa. aynı şeyleri tekrar, tekrar yazmaktan yoruldum inanın:( size kolaylıklar diliyorum.

      Sil
  63. Mutfak fayanslarımı boyamak istiyorum neler gerekli ve boya öneriniz nedir şimdiden tşkler��

    YanıtlaSil
  64. Esra Kahraman yukarıda boyalar belirtildi onları kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  65. Parlak eski tip seramikte nasıl olur diye kalekim astar elverişlimidir.tşkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elf Akgün eski fayanslara denemedim ama bizim seramikler de çok mat değillerdi. ufak bir yerde deneyebilirsiniz.

      Sil
  66. Merhaba çok güzel olmuş emeğinize sağlık😊 Bir sorum olacakti derz dolguları zaman zaman açılıyor ya boyada öyle bir durum oldu mu mesela ben derz yapıp boyamayı düşünmüştüm siz öyle mi yaptınız acaba bir öneriniz var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yummy tastes ben derz dolgularina hiçbir şey yapmamistim, bir sorunu yoktu. ihtiyacı varsa yapıp boyayabilirsiniz, daha sağlıklı olur. kolay gelsin şimdiden:)

      Sil
  67. Merhaba, boya fayans üzerindeki desenleri tamamen kapatıyor mu? sizin banyoda da ortada bordür fayansınızı tercihen açık maviye boyamışsınız sanırım. eski kahverengi desenli bordür de boyanınca tamamen beyaz olmuş muydu? ben de mutfak lavabo fayanslarını üzerindeki eski moda resimli seramiklerinden ötürü beğenmeyip boyamayı düşünüyorum. şimdiden teşekkürler. sevgiler, Banu.

    YanıtlaSil
  68. Merhaba emeklerinize sağlık çok güzel olmuş.zeminde ve duş içerisinde hiç deforme oldumu acaba sürekli suyla temastan kaynaklı. Birde vernik kullandınızmı buralara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baran çakas herhangi bir deformasyon olmadı. vernik uygulamadim. teşekkürler:)

      Sil
  69. Ya yemin ederim muhteşem bi bilgi bu sana çok teşeklür ediyorum bende yapıp sana resim atıcam bide benim birazcık çılgın fikirlerim onlarıda ekliycem öpüyom seni bu arada berke oğlumun ismi öpüyom dedim ya ondan yanlış anlama bu erkek kim falan die

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berke yaltı sevindim işinize yarayan bir fikir olduğuna:) bekliyorum yaptıklarımızın fotoğraflarını. kolay gelsin size:) sevgiler...

      Sil
  70. merhaba. emeğinize sağlık. ben tüm mesajlara baktım ama göremedim. 2,5 litre boya yeterli oldumu banyonuz için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hizkahan hiz, önceki yayını okuduysaniz eğer bahsetmiştim öncesinde iki kat bej rengi boyadım, sonra iki kat beyaz boyadım. hiç boyamadigimi farz edersek yine de yeterdi. bana yeterli oldu bu kadar boya. zaten yerler içinde biraz mavi ile karıştırmıştım. teşekkürler:)

      Sil
  71. Pardon banyonuzu boyadinizmi o donem nasil kullanislimi kabardimi cizildimi ve hangi boya ile boyadiniz ben gümüss istiyorum ama bilmiyorum

    YanıtlaSil
  72. Pardon banyonuzu boyadinizmi o donem nasil kullanislimi kabardimi cizildimi ve hangi boya ile boyadiniz ben gümüss istiyorum ama bilmiyorum

    YanıtlaSil
  73. merhaba, elinize sağlık, harika görünüyor. yorumları da okudum ama göremedim, astar ve boyalar arasındaki bekleme süresi ne kadar oluyor. bir gün arayla mı yaptınız katları?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Fatma akkubak. evet kuruması yeterli,ama bir gün beklemeniz iyi olur. kolaylıklar dilerim:)

      Sil
  74. resimdeki boyanın rengi belce beji yazıyor siz maviye boyadım diyorsunuz bir yanlışlık mı var acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duvarları önce bu bej rengi ile boyadım fakat içime sinmedi ve sonra beyaza boyadım. yerler mavi:) yanlışlık yok:)

      Sil
    2. Zımparayı dolgudan sonra mı asıl boyama yapıldıktan sonra mı yapıyoruz

      Sil
    3. ysfm, astar boyadan sonra.

      Sil
  75. merhaba boyalar arasinda ve astar arasinda ne kadar sure beklediniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen kurumasını beklemeniz gerekiyor. Hatta biraz fazlası. Ben birer gün geçmesini beklemiştim.

      Sil
  76. Merhabalar çok teşekkür ederim yazı için merak ettiğim Bi k şey var cevaplatsanız sevinirim 4 yılı aşkın süre olmuş acaba çizilme deformasyon var mı birde desenlerin şablonlarını nereden bulabiliriz ne şekilde kullanılmalı yazımıza ekleme şansınız var mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kâmil bey, 5 yıl bitiyor neredeyse, herhangi bir deformasyon olmadi. deseni internette bulup, istediğim ölçüye göre kendim kalıp haline getirmiştim.

      Sil
  77. Merhabalar 2020 ye bir ay kala ben de yaptığım araştırmada en verimli sizin uygulamanızı gördüm çok güzel olmuş yorumların tamamını okudum cevaplarınızı da astar iki kat boya zımpara şeklinde doğrumu anladım veya astar zımpara iki kat boyam sıralama ve lavabo çanak nereden temin edildi. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir kat astar, iki kat boya ve zımpara, sıralama boyle:) çanak lavabo bauhaus 'tan alındı. teşekkürler sağlıklı günler.

      Sil

♡ sevgiyle kalın ♡

nagehan kadıoğlu öge
asortik