1 Mart 2015

Dantelden avize olur mu??

Olur hem de çok güzel olur. Hep görür çok beğenirdim ben de yaptım bir tane. Vesile olan şey ise evdeki zıp zıp topu. Plates topunun sapından tutulup zıplanan şeklinde olan topu. Heves ettim aldım zıplamadım hiç:)) Misafir çocuklar gelince zıplıyorlardı. Bazen evde ne var ne yok atmak istiyorum. İşte öyle bir anda hacim olarak büyük yer kaplayan top geçti elime. Atmadan önce son kez düşündüm ne yapabilirim diye. Ve hemen başladım bir takımını benim ördüğüm oda takımı dantelleri toplamaya. Çok varmış neler neler yapılır bunlarla. Aklımda çılgın fikirler:)))


Gündüz görünüşü.

Gece görünüşü.
Dantel avize malzemeleri: 
Dantel (oda takımı parçaları)
Tutkal
Su
Top
Strech film
2 tane kap




Dantel avize yapılışı:
Topu strech filmle sarın, sarmalayın
Su koyduğunuz kapta danteli ıslatın ve kuru bir bezle birlikte sıkarak tüm suyunu alın.
Nemli olan dantelinizi tutkal koyduğunuz kaba sokun, iyici tutlalı yedirin (mıncıklayın) sıkın ve danteli elinizde gerdirin, streçle kapladığınız topun üzerine elle yapıştırın. Bu işlemi uygulayarak topu kaplayın.

Kurumaya bırakın en az bir gün o şekilde dursun. 
Dantel topunuz hazır. 
Dilediğiniz şekilde kullanabilirsiniz.



Ben topun her tarafını kaplamıştım fakat 1-2 dantelin tutunmadığını gördüm. Onları çıkararak Alt tarafını açık bıraktım. Bu şekilde de fena durmadı sanki:))
Bitmiş haliyle instagramda yayınlayınca bu kadar ilgi görüp merak edileceğini düşünmediğim için detaylı bir yazı yazmamıştım. Umarım tüm soruları cevaplayan bir yazı olmuştur. 
Son olarak şunu belirteyim. Şekerle veya tutkalla yaptığınız işlemden sonra uygulama herhangi bir sebepten dolayı başarılı olmazsa dantellerini atmayın, iyice yıkayıp tutkaldan ve şekerden arındırarak tekrak kullanabilirsiniz.

Tutkalla kolalamayı smilenaword'ün blogunda okumuştum. 
Bir de bunun şekerle yapılanı var ki denedim fakat kuruması için gerekli zamanı tanımayınca bozulup gitmişti. Şekerli kolalama için de mutlueller blogunu ziyaret edebilirsiniz.

instagramdan asortik adıyla takip edebilirsiniz.


53 yorum:

  1. çok yaşa şahane olmuş,ben de yatak odama yapayım bundan:))
    sevgiler taze emekli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap havva'cım, eminim çok güzel olacaktır. teşekkür ederim.
      sevgiler taze emekliden:))

      Sil
  2. Evet, hep görüp özeniyorduk ama sen bir adım öne geçip yapmışsın da :)) Çok güzel olmuş, ellerine sağlık.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler nowacraft yaptım, şimdi de durduramıyorum kendimi başka şeyler deniyorum:))

      Sil
  3. Harika olmuş:) banyo yerınde kullandıgınız boyadan bahsedecektınız ama bır de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazısı hazır ufak bir düzenlemeden sonra yayınlayacağım miskin ve beceriksiz:))
      teşekkür ederim.

      Sil
  4. çok iyi yaa ,
    çekyat altındaki dantelleri çıkarmalı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen çıkarın bence, çekyat altında hiçbir işe yaramıyorlar çünkü:))
      teşekkürle esma ünlü.

      Sil
  5. Çok çok güzel olmuş. Gerçekten herkesin özenip de yapamadığını yapmışsınız. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşeekkürler bitli turist. sonuç başaırılı olunca başka şeyler yapıyorum şimdide:))

      Sil
    2. Merakla bekliyorum o zaman:)

      Sil
  6. Dantelleri çıkartsam mı diye düşündürdün beni:)) çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence çıkarın hatice yazıcı, çünkü durduğu yerde hiçbirşeye yaramıyor. ben hepsini çıkardım, gözümün önünde dursunlar birşeyler yapıp değelendireyim diye. sevindim beğendiğinize. çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. ben sana ne diyeyim super super supersin bayıldım canım çok güzel olmuş gerçekten harika

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol semra'cım. sonuçtan çok memnunum. sen de süpersin ki bu güzel tekniği gördüm de yaptım:)) vesile oldun dantellerim değerlendi:)

      Sil
  8. aklınla bin yaşa! instagramda görmüş bayılmıştım bu avizeye.. vallahi şahane olmuş şahane!!
    ellerine sağlık,,
    öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol sebuşum. sonuç gerçekten şahane, haydi varsa dantellerin çıkar ne güzel şeyler yaparsın kim bilir??
      ben de öpererim ki:))

      Sil
  9. Kulaklarım kızarmış demek senden dolayı:))
    Dantellerin pek güzelmiş Nagehan:)
    Bunu yapmak hep aklımda oldu ama asacak yer yok evde diye girişmedim:)
    Seninki çok güzel olmuş, bravo! Güle güle kullan:)
    Bu arada benim şekerlediğim danteller hala taş gibi duruyor. Onları da bir gün beklemiştim kurumasını. Şekerli yapmanın tek olmusuz yanı çok sıcak bir ortamda yapışık olabiliyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabiki benden dolayı semi'cim. bugün yaptıklarını anneme gösterdim çok beğendi:)) asacak yer bulursan yaparsın, sen de dantel çok:)) o zaman tutkalla yapmaya devam edeyim ben. gerçi elimin altında olmadığı için yapışık olsa ne olur ki?:))
      sağol beğendiğin için, mutlu oldum:)
      öptüm seni

      Sil
  10. kız sen nasıl birşeysin, harika olmuş, öperim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne bileyim nasıl birşeyim fatoş'çum? meraklıyım sanırım biraz bu konulara, hepsi bu:)) emekliliğimin tadını çıkarıyorum:))
      sağol canım benim, ben de öpüyoum seni ve şeker kızını:))

      Sil
  11. Şekerli kolalamayı annemler yapardı dantel peçetelik için falan. Ama senin lamba süper olmuş, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler bahar'cım. mutlu ettin beni:)

      Sil
  12. tek kelimeyle bayildim:)))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cihan'cım teşekkür ederim. ben de senin yaptığın herşeye bayılıyorummmm:)))
      sevgiler

      Sil
  13. nagehanım sen nasıl becerikli bi hatunsun ama ya.bende yıllardır görürüm ama denemeye fırsat bulamadım vs ama çok da beğeniyordum.şahane olmuş valla.tutkal şahane bir malzeme bana göre.ellerine sağlık canımcım .güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alanay'cım evet tutkal şahane, dantel şahane. ikisi bir araya gelince güzel şeyler oluyor. mutlu oldum beğendiğin için, teşekkür ederim, çok sağol.
      öpüyorum seni:))

      Sil
  14. eski dantellerden mutfak perdesi yaptım. fakat abajur da çok iyi fikir...

    YanıtlaSil
  15. moon sizinde emeklerinize sağlık. eminim çok güzel olmuştur.
    teşekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil
  16. dantel furyasından hoşlanmayan nesildenim
    bana zorla dayatılan dantelleri böyle değerlendirebilirim ama herhalde beni oyarlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. danteli nasıl kullandığına bağlı Elit Stil:)) klasik kullanımlardan hoşlanmam, işte böyle değerlendiriyorum ben de:)) çok oyalayacak birşey değil, eminim keyif alırsınız yaparken:)
      sevgiler

      Sil
  17. çok güzel olmuş,sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel fikir Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Dantelden avize olur mu.. böyle şahane olur.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili nahide yapınca oluyor işte birşeyler:)) çok teşekkür ederim, sağ ol, var ol:)

      Sil
  20. Ellerine sağlık süper ötesi olmuş :)

    YanıtlaSil
  21. Emeğinize sağlık çok güzel olmuş,

    YanıtlaSil
  22. Harika işlerinden biri daha. Çok beceriklisin. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle mi dersin gülşah meral? :)) çok teşekkür ederim.
      kucak dolusu sevgiler benden de:)

      Sil
  23. Yatak odasında harika durur bence, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sihirlimavi yatakodasında kullanıyorum ben de:)
      teşekkür ederim.

      Sil
  24. olmaz mı şahane olur hemde elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. funda öztkn yaptım oldu:) çok teşekkür ederim:)
      sevgiler

      Sil
  25. Danteli çok severim.. Harika olmuş.. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filiz catalkaya orhan cok tesekkur ederim, sağ olun:)

      Sil
  26. Bende de o kadar çok dantel vardıki malesef yaz temizliğinde isteyenlere hep dağıttım elimde bir kaç parça kaldı :( üstelik bu çalışma zulamda yapılışı olan bir modeldi .
    Ve siz harikasınız çok beğendim ..instagram da takibe gidiyorum :)

    YanıtlaSil

♡ sevgiyle kalın ♡

nagehan kadıoğlu öge
asortik