9 Kasım 2016

Dekor Duvar Yapımı (Kendin Yap -DIY)

Evimizi aldığımızda salon ve mutfak arasındaki kombinin de bulunduğu duvarın hemen arkasına dolap yaptırmıştık. Fakat duvar ve dolabın dokusunun birbirine olan uyumsuzluğu ve hem de aralarında kalan boşluk sebebiyle duvar kağıdı vs uygulaması yapmamızı engelledi. Ve ben 3 yıldır ne yapabiliriz diye düşünüyordum. 

öncesi ve sonrası...


Kullandığım malzemeler:
Saten alçı
Su
Bulaşık eldiveni
İstediğiniz bir renk boya

Evde olan derz dolgusuyla aradaki aşağıdan yukarıya doğru azalarak giden boşluğu doldurmaya başladım. Derz dolgum bitince tekrar almaya gittiğimde o tür işlemler için saten alçı kullanmam gerektiğini öğrendim ve aldım. Saten alçıyı bir miktar suyla açarak yine dolgu işine devam ettim. Biraz yapıp 1 gün kadar kurumasını bekledim. Fakat anladım ki ben duvar veya sıva ustası değilim dümdüz yapamayacağım. Elime eldiven geçirdim ve avucumun içine aldığım bir miktar alçıyı duvara gelişigüzel, avuç içi ve parmak uçlarımı pat pat vurmak suretiyle güzel bir doku oluşturdum. Dekor duvar yapıyordum bilmeden:)) Hem kolay, hem de hızlı oluyordu. Sonrasında burayı nasıl boyarız diye düşünürken su ile açmış olduğum saten alçı karışımının içine yatak odasının bir duvarını boyadığımız çok beğendiğim mavi boyadan döküp harcımı karıştırdım ve tekrar aynı işlemi uyguladım. Güzel oluyordu:))) Ama mavi boya beyaz alçı ile karışınca rengi biraz açık oldu. En sonunda sadece boyaya eldivenli elimi daldırıp biraz daha pat pat yaptım ve bitirdim. Bazı yerlerine budak aparatıyla farklı dokular vermeye çalıştım, çok başarılı olmadı ama yakından bakınca orada değişik birşeyler olduğu belli:)) Umarım anlatabilmişimdir. Aslında çok kolay, avucunuzun içine aldığınız suyla karıştırılıp harç yaptığınız saten alçıyı pat pat duvara gelişigüzel vuruyorsunuz avuç içi ve parmak uçlarınızla. Hepsi bu kadar. Ama anlatmak daha zormuş:))



Aradaki boşluğu ve kötü görüntüyü en güzel bu kürekleri yapıp astığım zaman kapatabilmiştim:)



Sonra o doku ve görüntü o kadar hoşumuza gitti ki, tv'nin bulunduğu duvara da uyguladım. Hem orası daha büyük bir alan. İzleyeceğim yolları biliyordum. Direk olarak renklendirilmiş alçı ile yaptığım için çok çabuk bitirdim. 



Keyifli, sağlıklı ve üretken geçsin günleriniz:)


18 yorum:

  1. nasıl da zahmetli işlere kalkışıyorsun Nagehan kutlarım seni hem cesaretinden hemde yeteneğin için. iyi iş çıkarmışsın güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  2. iş bittikten sonra ve yazarken herşey öyle kolay ki ayşen'cim:)) aslında cidden kolay fakat duvar ve dolabın arasını kapatırken biraz zorlanıp sıkılmadım değil. ama asıl o sırada oldu ne olduysa ve düzeltemeyeceğimi anlayınca işin kolayına kaçıp böyle yaptım, çok ta sevdim;)) çok teşekkür ederim, sağ ol, var ol.
    sevgiler kucak dolusu...

    YanıtlaSil
  3. Nagihan ablacım sendeki bu el becerisine hayranım :) çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim gülşah'çım. çok sağol:)

      Sil
  4. Ellerine sağlık Nagehancım,çok beğendim

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel ve pratik olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Güzel olmuş, değişiklik her zaman iyidir ,emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Maşallah sana Nagehancığım ! Emekliliğinin hakkını veriyorsun 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler nilgün'cüm. o zaman ne mutlu bana:))
      sevgiler...

      Sil
  8. Duvara ve küreklere bayıldım canım , ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Harika objeler ve fikirler! Tebrik ederim,illaki zor ama isi bitince izlemek keyif galiba:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir terazi kizi çok teşekkür ederim. en keyifli kısmı bittiği ve bunu ben yaptım dediğiniz an:))
      sevgiler

      Sil
  10. Merhabalar,
    Harika olmuş, ellerinize sağlık.
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum, bloğunuzu takipteyim^^
    Siz de bloğumu takip ederseniz memnun olurum.

    vintagenmakeup.blogspot.com

    Sevgiler,
    EK

    YanıtlaSil

♡ sevgiyle kalın ♡

nagehan kadıoğlu öge
asortik